Brev:
Kostplan til min datter på 7,5 måned
26. marts 2008
Alder:
7 mdr.
Kostplan til min datter på 7,5 måned
Kære Helen,
Ja, så er jeg tilbage med lidt spørgsmål vedr. kostplan til min datter på 7 ½ måned. Hun vejer nu 8 kg og måler 66 cm, ved fødslen 3000 g og 50 cm. Da hun var 4 måneder målte hun 64 cm, så hun er ikke vokset så meget i længden de seneste måneder.
Dagsplan i øjeblikket:
06.30 vågner, hygger i sengen
7,30: grød/øllebrød m. frugtmos, vand af kop
9.00 flaske, ca. 150-200 ml
Sover ca. 1 time
11.30: Grøntsagsmos, mini bidder af rugbrød m. pålæg, vand af kop.
12.30 flaske, ca. 150-200 ml
Sover ca. 2-3 timer
15.30 flaske eller MME af kop, brød og frugt at gnave i
18.00 grøntsagsmos m. kød/fisk, vand af kop
19.00 flaske, 150-200 ml.
Lægges til natten ca. 19.30
22.00 flaske, 150-200ml.
Er ovenstående en god løsning? Flere steder kan jeg se at man anbefaler 3-5 ske-måltider og kun 2 flasker i 8 måneders alderen?
Skal vi forsøge at skrue ned for flaskerne – og hvordan??
Det er først de seneste dage at jeg er begyndt at skifte eftermiddagsflasken ud med gnavemad og frugt – hun bliver dog hurtigere sulten herefter.
Det er ikke hver dag hun får kød/fisk – bør hun få det? Kan hun fx få af vores pasta sauce selvom den er krydret mm.?
Hun skal starte i vuggestue om 2 uger og jeg er derfor begyndt så småt med rudbrød til frokost (hun skal selv have madpakke med), og det går nogenlunde. Hun spiser ca. 1/4 stk. rugbrød opblødt i mælk og så med pålæg på…. Er det ok at begynde på det allerede nu?
Jeg er meget i tvivl om vores rytme er hensigtsmæssig mht. vuggestuen (det er en nyopstartet vuggestue og derfor ingen faste rutiner endnu).. her tænker jeg på at hun, når hun starter, vil få morgenmad en time tidligere end hun gør nu, altså ved halv syv tiden og så er der jo længe til flasken kl. 9.
På forhånd tak for hjælpen!
Venligst, Hanne